"קרן נס" באילת

"קרן נס" מבית "הסוכנות היהודית" הפועלת לעידוד יזמות ועסקים במרחב הדרום נוקטת בשיתוף בנק "אוצר החייל" סניף אילת והיועצים העסקים הממונים בהליך הנגשה של הקרן לטובת בעלי העסקים. עד היום מרבית ועדות הקרן נערכו במרכז הקרן בעיר באר שבע.

החל משנת 2019, שמו לעצמם  הקרן ובנק אוצר החייל סניף אילת יעד לקיום ועדות בעיר אילת על מנת להנגיש את הקרן כמה שאפשר לטובת בעלי העסקים . 

הקרן מיועדת עבור יזמים ובעלי עסקים המבקשים להקים עסק חדש או להרחיב עסק קיים בכל אזור הנגב אילת והערבה .

הגוף המממן: קרן נס – הקהילה היהודית של גרייטר מטרו ווסט ניו ג'רסי ,קהילת מיאמי , United Jewish Endowment Fund

חנן עמוס הבעלים של חברת הייעוץ הכלכלי " חנן עמוס יעוץ כלכלי פיננסי " ממליץ לבעלי העסקים להשתמש ב"קרן נס" כמנוף להרחבת או הקמת העסק ביחוד לאור התנאים האטרקטיביים אותה מעניקה הקרן .

תנאי הסיוע של הקרן הכוללים :

  • מסלול השקעות – סכום הלוואה מקסימאלי עד 400,000 ₪ (במסלול זה ניתן לכלול הון חוזר שלא יעלה על 250 א ' ₪) .
  • מסלול הון חוזר לפיתוח – סכום הלוואה מקסימלי עד 250,000 ₪
  • הבנק המלווה – בנק אוצר החייל
  • הריבית בהלוואות פריים+1.5%
  • תקופת פריסת ההלוואה הינה עד 6 שנים (72 חודשים) מתוכם תקופה של עד 12 חודשים של תשלום ריבית בלבד (תקופת חסד/גרייס)

ביטחונות אפשריים לעוסק מורשה וחברה בע"מ – החתמת ערבים (בהלוואות מעל 200,000 ₪, אחריות הערבים מתחלקת על פי חלקם היחסי, בהלוואה לעוסק מורשה מתבקשת חתימת בן /בת הזוג ללא קשר למספר הערבים), שיעבוד ציוד או רכב. אי אפשר לשעבד פיקדון כספי.הם מהווים פלטפורמה אטרקטיבית הן בתנאי הריבית והן בהעדר הצורך לרתק בטחונות לטובת האשראי.

לדברי חנן עמוס, מוטו הקרן "ההצלחה שלכם זו השליחות שלנו !" מכיל  תהליך הפניה מובנה ומלווה מתחילתו  ועד למימוש ההלוואה ע"י מנהל קרנות אזורי המחויב ומגויס לסיוע ליזם וליועץ. תנאי ההלוואה נוחים במיוחד – תקופת פריסה ארוכה מיתר הקרנות , ריבית נמוכה ואפשרות לגרייס ארוך יחסית ליתר הקרנות .

עוד מציין חנן עמוס כי יזמים רבים חסרים לעיתים את היכולת הכלכלית הדרושה להקמת עסק חדש או להרחבת עסק קיים. חלקם מנסים לגייס הון ראשוני מבנקים או ממקורות הון אחרים, אך נתקלים בחסמים רבים דוגמת הצורך בביטחונות ובערבויות, אשר אינם עומדים לרשותם. קושי זה מהווה גורם מגביל ביצירה של הזדמנויות תעסוקה ובהקמה של מיזמים חדשים. המרכז לעידוד עסקים של הסוכנות היהודית מסייע בקבלת הלוואות בתנאים מועדפים ליזמים ולבעלי עסקים, יחד עם ערבות חלקית על ההלוואות הניתנות.

איך זה עובד? מרעיון טוב לעסק מצליח בשלושה צעדים פשוטים !

תהליך קבלת ההלוואה מהקרנות לעידוד עסקים הינו פשוט ומהיר ביחס לקרנות אחרות המוצעות כיום בשוק. בנוסף, מרגע הגשת הבקשה הראשונה ועד לאחר קבלת ההלוואה, מלווים את היזמים רכזים אזוריים מטעם הסוכנות היהודית בכל בעיה ושאלה. התחלת התהליך מותנית כמובן בעמידה בתנאים לקבלת הסיוע.

  • בשלב הראשון כל שנדרש הוא להגיש בקשה ראשונית ולקבל אישור עקרוני מהמרכז לעידוד עסקים ונציגי הבנק. בבקשה יש לתאר את העסק או הרעיון העסקי ואת מטרות והיקף ההלוואה.
  • בשלב השני על היזם או בעל העסק לפנות ליועץ עסקי המאושר להגשת תכניות עסקיות למרכז לעידוד עסקים לצורך הכנת תכנית עסקית. תכנית זו תוצג בפני ועדה ציבורית הכוללת את נציגי הבנק, נציגי המרכז לעידוד עסקים ויו"ר הוועדה
  • בשלב השלישי במידה ואושרה התכנית העסקית ובקשת הסיוע, כל שנותר הוא לקחת את ההלוואה מהבנק בהתאם לתנאים שנקבעו מראש.

גם לאחר קבלת ההלוואה ממשיכים ממוני קרנות הלוואה האזוריים ללוות את היזמים בכל הקשור בכל הקשור בהחזרים, והרבה מעבר לכך.

חנן עמוס מוסיף ומציין כי אחד היתרונות של השימוש בקרן נס כמנוף אשראי לפיתוח העסק הינו :

הקרן מעמידה ערבות שיורית (אחרונה בתור בהליך הגבייה) בגובה של עד 70% מסכום ההלוואה המאושרת . דבר המאפשר ללקוח לקבל אשראי נוסף וזאת מבלי לחצות את גבול האשראי הבנקאי.

מרכז לעידוד עסקים של הסוכנות היהודית, במסגרת יחידת השותפויות, מפעיל קרנות לעידוד עסקים להן תורמות קהילות יהודיות ברחבי העולם ומעודדות צמיחה כלכלית בישראל מאז שנת 2001.

הקרנות הוקמו במטרה לעזור ליזמים ולבעלי עסקים בפריפריה הגיאוגרפית והחברתית להגשים את חלומם לפתוח או להרחיב את עסקיהם באמצעות סיוע במתן הלוואות בתנאים אטרקטיביים במיוחד בסכומים של עד 400,000 ₪.

עד כה ניתנו הלוואות בסכום כולל של קרוב ל-325 מיליון ₪, כאשר סכום ההלוואה הממוצע עומד על כ- 200,000 ₪.

חנן עמוס מסיים ומוסיף כי כעת כשיתקיימו ועדות הקרן באילת תהליך המימוש וההנגשה יחשוף בעלי עסקים רבים לשימוש במנגנון הקרן לטובת פיתוח העסקים באילת והערבה.

שתף:

מאמרים נוספים:

dollars, currency, money

איתור כספים אבודים

מיליארדי שקלים 'מנותקי קשר' שוכבים בבנקים ובחברות הביטוח ללא ידיעת בעליהם, ודמי הניהול מכלים אותם. אין סיבה שזה יימשך כך. קרוב ל־30 מיליארד שקל שוכבים

אנחנו ממש כאן !

מלאו את הפרטים מטה ונחזור אליכם !

דילוג לתוכן