פטור לארנונה לעסק

לא יכולים לשלם ארנונה על העסק?

כך תבקשו פטור

עסקים בעלי שטח נרחב  הם משלמי הארנונה הגדולים ביותר בתחום העסקים – ומשבר הקורונה מסמן עבורם צרות. כבר היום יש רשויות שמוכנות לתת הנחות, אך מנועות על ידי משרד הפנים. אז איך משלמים עם אפס הכנסות? הפתרון הוא כנראה סעיף "אי שימוש בנכס" הקיים בחוק

באופן כללי מרבית העסקים מגדול לקטן אשר פעילותם הופסקה מוצאים עצמם בפני שוקת שבורה של הוצאות ללא הכנסות בימים כתיקונם הכנסה מלקוח אחד  מכסה את כל הארנונה. אבל מה עושים כשאין הכנסות?

עקב מגפת הקורונה יצא משרד הפנים במחווה לעסקים ואפשר לדחות תשלום ארנונה בחודשיים ללא גביית ריבית. אך האם זה באמת צעד נדיב? "דחיית תשלומי הארנונה היא לעג לרש", לעסקים ייקח הרבה זמן להתאושש מהמכה הכלכלית בעקבות הקורונה. ומה אומרים להם? לא פוטרים אותם מארנונה בתקופה הזו, אלא דוחים את התשלום. זאת אומרת שלא רק שהם יצטרכו לשאת בכל העלויות של ההתאוששות, אלא גם חוב הארנונה יחכה להם".

ישנן רשויות המעוניינות לתת הנחות לעסקים, אך מנכ"ל משרד הפנים הבהיר שאין לתת הנחות והקלות מעבר לחוק הקיים. בהתאם לחוות דעת משפטית  המצב שנוצר בעקבות הקורונה יוצר עילות משפטיות שיכולות לזכות עסקים בפטור מלא מארנונה לתקופה הרלוונטית.

ברור שהרשויות המקומיות לא יכולות לפעול מחוץ לגדר החוק לפי שיקול דעתן. עם זאת, מספר משרדי עו"ד הוציאו חוות דעת כי יש עילות משפטיות בגדר החוק הקיים שמזכה את העסקים הרלוונטיים בפטור מארנונה.

כיצד ?

החוק מאפשר כיום מתן פטורים מוגבלים לתקופת שגרה: פטור מתשלום לתקופה של עד חצי שנה בתנאי שהפטור לא נוצל כבר; פטור לנכס ריק לגמרי; או פטור לנכס שאינו ראוי לשימוש".

לדוגמה מסעדות נמצאות  היום למעשה במצב של "אי שימוש" בגלל המניעה המשפטית והבריאותית לקיים הסעדה  בנכס ( זו בהנחה שאין הם מציעות שירותי משלוחים ) . יחד עם זאת, לא בכל הרשויות קיים פטור כזה. "בעלי מסעדות  יכולים לבקש פטור מארנונה לתקופה מוגבלת לפי סעיף נכס שאינו ראוי לשימוש, כי מוטל עליהם מעין צו מניעה להשתמש בהם.

איך עושים את זה בפועל?

"בשלב הראשון פונים למנהל הארנונה ברשות המקומית. ממילא יש דחייה בתשלום עד יוני. אחר כך אפשר לבקש ועדת ערר, ואם גם הערעור נדחה אפשר לפנות גם בית משפט.

"כמו כן, פסק דין של ביה"מ העליון שניתן לפני כחצי שנה, קבע כי אפשר לחייב בארנונה לפי השימושים בהיתר הבנייה של הנכס. לדוגמה  במקרים בהם יש בהיתר שימושים שונים לנכס, ולא  מסעדה, אלא מחסן, ניתן להסתמך על התקדים הזה ולבקש לשלם את הארנונה המבוקשת למחסן, שהיא זולה בהרבה מזו של מסעדה".

מקור: אתר Mako

יש לכם עוד שאלות? אנחנו פה בשבילכם

לעוד עדכונים עקבו אחרינו בדף הפייסבוק שלנו

חנן עמוס

כתובת: החרש 10, אזור התעשייה (צומת הום סנטר), אילת

טלפון משרדים: 077-3004383, פקס: 08-6261281

שתף:

מאמרים נוספים:

dollars, currency, money

איתור כספים אבודים

מיליארדי שקלים 'מנותקי קשר' שוכבים בבנקים ובחברות הביטוח ללא ידיעת בעליהם, ודמי הניהול מכלים אותם. אין סיבה שזה יימשך כך. קרוב ל־30 מיליארד שקל שוכבים

אנחנו ממש כאן !

מלאו את הפרטים מטה ונחזור אליכם !

דילוג לתוכן