פורסם בדה-מרקר לייבלס

לינק לכתבה

מתי בפעם האחרונה בדקתם את המשכנתא שלכם, אם אפשר לשנות את המסלול שלה, אם תוכלו לקצר אותה או להפחית את ההחזר החודשי? אם לא עשיתם זאת עד כה, כדאי שתדעו שייתכן שאתם מפסידים הרבה מאוד כסף. קבלו טיפים מהיועצים המובילים בתחום…

חנן עמוס – ייעוץ כלכלי פיננסי

"רובנו מכירים אנשים שכל חודשיים מתקשרים לחברת הסלולר בה הם מנויים ומתמקחים על מחיר אטרקטיבי לחבילה, אבל כששואלים אותם מתי לאחרונה הם בדקו את המשכנתא שלהם, במקרה הטוב הם לא זוכרים, במקרה הפחות טוב הם יגידו שאף פעם", אומר חנן עמוס, יועץ כלכלי ופיננסי מהעיר אילת. "כשמדובר בהלוואה הגדולה והמשמעותית שאדם לוקח בחייו, זה כמעט גובל בשערורייה לא למחזר את המשכנתא. בדיקה נכונה שלה אחת לתקופה, עשויה לחסוך ללווה כסף רב שיכול להועיל לכל אדם בהתנהלות השוטפת שלו ולא פחות חשוב מזה להפנות אותו לחיסכון לקראת הגיל השלישי".

חנן עמוס הקים את החברה שלו לייעוץ כלכלי ופיננסי לאחר שצבר ניסיון של למעלה מ- 15 שנים בניהול וניהול פיננסי במגזר הציבורי ובמגזר הפרטי, בניהול מערך כספים, ביקורת ותמחיר בחברות גדולות בארץ ובחו"ל, ייעוץ לעסקים קטנים ובינוניים ומשקי בית, בין השאר, בתחום משכנתאות וניהול פיננסי נכון לחיים כלכליים טובים ונכונים יותר. הוא בוגר תואר ראשון בהצטיינות בכלכלה ומנהל עסקים ובוגר MBA, מוסמך מנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון ובוגר תואר שני, מוסמך במשפטים מאוניברסיטת בר אילן.

לדברי עמוס, אנשים שוגים כשאומרים לעצמם : "כל עוד אני עומד בהחזר החודשי, הכל בסדר". רבים מהם נרתעים מלהתעסק עם המשכנתא ומוותרים רק בגלל חוסר ידע בתחום.

"יש מסלולים רבים לחישוב משכנתא, אך בכולם דרישת הסף של הבנק היא שסך ההחזר החודשי לא יעלה על 30%-40% מההכנסה הפנויה של הלווה או בני הזוג", מסביר עמוס. "לא פעם, המצב המשפחתי משתנה, ההכנסות משתנות, הריביות משתנות, ההון העצמי גדל (בזכות ירושה או פיצויי פרישה), המצב הבריאותי משתנה וגיל הלווה עולה וכדומה. כל אלה עלולים להוביל למצב בו ההחזר החודשי לא תואם לשקלול המשתנים ואת זה ניתן לשנות".

כך למשל, בעזרת ליווי של יועץ טוב, ומיומן בעל ניסיון עשיר, יכול לסייע לזוג בגיל הביניים שמצבו הפיננסי טוב יותר משהיה בעבר, במקום להוזיל את המשכנתא – לקצר את מספר השנים שלה.

במקרה אחר, היועץ ימצא שהמסלול בו בחר הלווה כבר לא כדאי לו בגלל ששער מטבע החוץ נמוך ו/ריבית הפריים ירדה או שהמדד נמוך משמעותית, אז ההמלצה תהיה לבחור מסלול חדש שהתמהיל שלו יוביל לחיסכון משמעותי בהחזר החודשי.

"בחודשים האחרונים נוצרה סיטואציה בה אחרי שנים ארוכות של ריביות נמוכות, האנליסטים שיערו שתהיה עלייה. אלא שהאקלים הגלובלי בשילוב אי ודאות שלטונית בישראל גרמו לכך שהריביות ירדו ויש צפי לירידה נוספת", מפרט עמוס. "הפער והא-נורמליות בין הציפייה לעלייה והירידה בפועל הביאה לכך שהמשכנתאות מתומחרות נמוך. כל מי שלקח משכנתא בשנת 2015 ואחורה, מוטב להתייעץ עם מומחה שיבחן בעבורו בהקדם את המשכנתא, שכן יש סיכוי גבוה שהוא יוכל לשפר את מצבו מול הבנקים. חשוב להבין כי ליועץ יש את היכולת והכישורים לגשר על הפער בידע של הלקוח לעומת הבנקים ולהתאים לו בצורה אובייקטיבית את המסלול הטוב מבלי שיהיה "נגוע" באינטרס של הבנקים".

במשרד הייעוץ של חנן עמוס, הנחשב לוותיק והגדול בעיר אילת ובאזור הערבה, פועלים תוך דגש על "הלקוח במרכז" ולמענו ינהלו משא ומתן הגון ואחראי מול הבנקים. עמוס מדגיש שמשכנתא היא לא "מוצר מדף", לכן צריך וניתן להתמקח עליה ולהשוות בין הבנקים.

 לכל לקוח נתונה הזכות לקבל דו"ח יתרות לסילוק משכנתא בכל רגע נתון, להעבירו ליועץ בלתי תלוי מטעמו ולמחזר את המשכנתא לאחר בחינת הדו"ח.

מה הטיפ החשוב ביותר שלך לבעלי משכנתא?

"כדי למקסם הצלחה בחיסכון בלקיחה או במחזור משכנתא, קחו יועץ מטעמכם שיתאים לכם את ההלוואה הטובה ביותר. גם אם נדמה לכם שקיבלתם "עצת זהב" ממכר קרוב, חשוב לזכור שמה שטוב לאדם אחד אינו בהכרח מתאים לכם ויש לבטוח במומחה נטול אינטרסים כדי שישקול את כל הפרמטרים והמשתנים הנוגעים לכם.

"בדקו את המשכנתא שלכם אחת לשנה, זה לא דורש הרבה מאמץ, אבל עשוי לחסוך לכם הון רב".

חנן עמוס

כתובת: החרש 10, אזור התעשייה  (צומת הום סנטר), אילת

טלפון משרדים: 077-3004383, פקס: 08-6261281

שתף:

מאמרים נוספים:

dollars, currency, money

איתור כספים אבודים

מיליארדי שקלים 'מנותקי קשר' שוכבים בבנקים ובחברות הביטוח ללא ידיעת בעליהם, ודמי הניהול מכלים אותם. אין סיבה שזה יימשך כך. קרוב ל־30 מיליארד שקל שוכבים

אנחנו ממש כאן !

מלאו את הפרטים מטה ונחזור אליכם !

דילוג לתוכן