איתור כספים אבודים

dollars, currency, money
מיליארדי שקלים 'מנותקי קשר' שוכבים בבנקים ובחברות הביטוח ללא ידיעת בעליהם, ודמי הניהול מכלים אותם. אין סיבה שזה יימשך כך.

קרוב ל־30 מיליארד שקל שוכבים בקופות הבנקים, בחברות הביטוח, הפנסיה והגמל, ללא כל דורש. רבים מבעלי החשבונות הללו לא מודעים לקיומם. על פי נתוני בנק ישראל, נכון לספטמבר 2019 קיימים במערכת הבנקאית כ־528 אלף חשבונות בנק ופיקדונות ללא תנועה, בסך מצטבר של כ־6.5 מיליארד שקלים. מתוכם 86,000  חשבונות של אנשים שנפטרו, בסך מצטבר של כ־1.6 מיליארד שקל.

האם הגופים הפיננסיים עושים מאמץ אמיתי למצוא את בעלי החשבונות?

התשובה היא לא כל כך ….

אז מה הפתרון? התשובה היא עשו זאת בעצמכם!

בשנת 2013 השיק משרד האוצר את מחשבון הר הכסף לאיתור חסכונות פנסיוניים. שלוש שנים אחר כך השיק בנק ישראל ממשק מקביל, לאיתור חשבונות בבנקים. המהלך הזה חשוב, אך המידע שמתקבל הוא מינימלי: האם קיים חיסכון לא פעיל, ובאיזה גוף פיננסי הוא נמצא. מכאן, את רוב העבודה אתם צריכים לעשות – לפנות לאותו גוף, ולפעול בהתאם לפרוצדורה הנדרשת למשיכת הכספים. בנוסף, גם הממשקים הללו לא תמיד מציגים את התמונה המלאה. כאשר מדובר בכספים של נפטר, הפרוצדורה לקבלת מידע עדכני ומפורט ולמשיכת הכספים נעשית מורכבת יותר (ועדיין, גם אם זה דורש מאמץ, אין סיבה לשלם כסף למישהו שיאתר חיסכון כשאתם יכולים לעשות זאת בעצמכם).

אמנם, לא בכל המקרים מדובר בכספים מנותקי קשר שאיש לא יודע עליהם. אולי זה מפתיע, אך ברוב החשבונות הלא פעילים צבורים סכומים נמוכים של אלפי, מאות ואף עשרות שקלים בודדים. במקרים רבים החוסך מודע להם או לפחות ידע עליהם בעבר, אך שכח מקיומם. הסיבה שהכספים לא נמשכו היא הפרוצדורה שבמשיכתם. חלק התייאשו מראש, והעדיפו שלא להתאמץ עבור סכום קטן.

מהלך מרענן שהובילה רשות שוק ההון בשנת 2018 קבע שבחשבון לא פעיל שיש בו סכום של עד 1,350 שקל, תהיה חובה לשלוח לחוסך המחאה עם הסכום שנצבר. כתוצאה מכך נשלחו כ־250 אלף צ'קים.

בתחילת 2020 הודיעה הרשות כי בכוונתה להרחיב את המהלך, ולשלוח הפעם המחאות גם בחשבונות שבהם צבורים עד 8,000 שקל. צריך לקוות ולדרוש שההצהרה הזו תתממש בקרוב ולא תישאר רק על הנייר. אך יותר מכך, מדוע רק רשות שוק ההון ולמה בחסכונות הפנסיוניים בלבד? מדוע שבנק ישראל לא יאמץ מהלך דומה בכל הנוגע לכספים בבנקים?

מה המלצתי?

הכנסו לאתר הר הכסף

https://itur.mof.gov.il/#/main/landing

לאחר איתור חסכונות / חשבונות / פוליסות וקופות פעלו למשיכת הכספים בהתאם להוראות .

זקוקים לעזר ? אנחנו כאן

שתף:

מאמרים נוספים:

elderly, hands, ring

תיאומי מס בפנסיה

מה זה תיאום מס? אדם יכול לעבוד במספר מקומות עבודה, שניים, שלושה או אפילו ארבעה ולשלם את אותו המס. לדוגמה:  עובד במקום עבודה מרוויח 15,000

אנחנו ממש כאן !

מלאו את הפרטים מטה ונחזור אליכם !

דילוג לתוכן